Toponderhandelaars
Paperback NL 9789462724730Samenvatting
Onderhandelen doen we dag in dag uit, en toch zijn er maar weinig mensen die zich er echt in bekwamen. Dit boek leert je hoe je uit elke onderhandeling meerwaarde kunt halen. En dat terwijl je de relatie verbetert met diegene met wie je onderhandelt.
Veel mensen zijn getraind op de theoretisch ‘juiste’ manier van onderhandelen, maar in de praktijk zie je vaak dat ze keuzes maken die helemaal verkeerd uitpakken. Irrationele keuzes. Toponderhandelaars voorziet in de behoefte aan concrete adviezen van ervaren onderhandelaars om dat te voorkomen. Daarnaast lees je hoe beroemde onderhandelingen zijn verlopen. Vaak gaat bij de onderhandelingen de aandacht achteraf namelijk alleen uit naar de resultaten ervan. Lessen over het onderhandelingsproces gaan vaak verloren.
In dit boek krijg je inzicht in de rijke praktijk achter de theorie van Harvard. Je leest over de ervaringen van Nederlandse toponderhandelaars, je ontdekt waar zij het meest op letten tijdens een onderhandeling, en krijgt een aantal gouden tips. Op basis van hun verhalen hebben we het kader van methodisch onderhandelen ontwikkeld, dat ervoor zorgt dat je nooit meer in je oude valkuilen stapt.
Aan het woord komen onder anderen Mark Rutte (secretaris-generaal NAVO), Frank Heemskerk (ASML), Marjan van Loon (Shell), Neelie Kroes (Uber/Salesforce), Ed Kronenburg (voormalig ambassadeur in China), Elske Doets (zakenvrouw van het jaar 2017), Stientje van Veldhoven (World Resources Institute), generaal Patrick Cammaert en Edith Schippers (oud-minister van VWS).
Specificaties
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan