OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Previews
Previews van Managementboek: auteurs van businessboeken vertellen zelf kort waar hun boek over gaat, en wat u eraan hebt.
Pagina 121 van 2.441 resultaten
preview
Persoonlijke effectiviteit
27 maart 2015
Justin van Lopik
3-4 minuten leestijd
Op 19 maart werd Vind je aan/uit knop! van Peter Klijsen, Kees van Dijk, Norbert Nielen en Pieter Klaassen, allen trainer bij GITP, gepresenteerd. Een verslag en een preview op het boek.
preview
Internet en social media
26 maart 2015
Justin van Lopik
4-5 minuten leestijd
Bloggen lag een paar jaar in diepe coma. Veel beweging zat er niet in. Tot enkele jaren geleden het bloggen weer helemaal opleefde. Het is nu levendiger dan ooit en wordt voor veel meer doelen ingezet dan daarvoor. Maar met dat vele bloggen, de professionaliseringsslag die gemaakt wordt en het gemak waarmee content gedeeld kan worden, ontstaan ook de vragen en problemen.
preview
Verandermanagement
23 maart 2015
Kilian Bennebroek Gravenhorst
3-4 minuten leestijd
Mijn boek De Veranderversneller is verschenen. Het gaat over het maken en vertellen van veranderverhalen. Want een goed verhaal maak je niet zomaar even, dat vraagt denkwerk en puzzelen. Met een mooi woord heet dat veranderkundig redeneren. De vijf veranderkundige vragen zijn de puzzelstukjes die je in elke verandering opnieuw kunt gebruiken.
preview
Algemeen management
20 maart 2015
Oscar Bulthuis
6-9 minuten leestijd
Als ondernemer bruis je van de ideeën. Je wilt je bedrijf laten groeien en nieuwe kusten ontdekken, maar de waan van de dag zorgt ervoor dat je het maar niet van de grond krijgt. Oscar Bulthuis, auteur van Ondernemen is net reizen, biedt handvatten.
preview
Persoonlijke effectiviteit
18 maart 2015
Hans Koenen
3-4 minuten leestijd
Zo’n half jaar geleden bekeek ik in de trein mijn bucketlist-app en werd ik herinnerd aan één van mijn wensen: een boek schrijven. Mijn fantasie nam meteen de vrije loop en al mijn boekideeën schoten weer voorbij.
preview
Algemeen management
11 maart 2015
Erik Peekel
5-8 minuten leestijd
Met een goed evenement kun je collega’s betrekken bij de nieuwe strategie, nieuwe klanten aantrekken en je zichtbaarheid in de markt vergroten. Je kunt mensen verrassen, activeren, verbinden en inspireren. Hoe zorg je ervoor dat genodigden uitzien naar je evenement en er nog lang over napraten? In het boek Het evenement dat niemand wil missen bundelde Erik Peekel (Aaaaha! the Actor Factory) praktische tips om meer resultaat te halen uit je evenement. Alvast vijf tips voor jouw evenement-dat-niemand-wil-missen.
preview
Algemeen management
9 maart 2015
André Troost
3-4 minuten leestijd
André Troost noemt zichzelf klantengek. In zijn DNA zit de klant onder zijn huid. Dat schreef hij al in zijn bestseller De klant is GEEN koning. Nu presenteert Retaildenkers zijn nieuwe boek: Aan tevreden klanten heb je niets.
preview
Financieel management
5 maart 2015
Wil Wurtz
4-6 minuten leestijd
‘Ken uw klant’ is een motto dat zo langzamerhand door alle commerciële organisaties wordt onderschreven. Klantfocus, customer engagement, customer centricity en nog veel meer klantgerelateerde buzzwords zijn de afgelopen tien tot vijftien jaar op ons afgekomen.
preview
Internet en social media
3 maart 2015
Jurjen Jongejan
5-7 minuten leestijd
Als e-Commerce ondernemer sta je voor een uitdagende klus: je moet steeds meer omzet zien te maken. Één van de manieren om deze klus te klaren is om meer omzet te halen uit hetzelfde aantal bezoekers. Een hogere conversie dus. Jurjen Jongejan deelt 10 tips om meer omzet te scoren door een hogere conversie.
preview
Projectmanagement
2 maart 2015
Peter Siebbeles
6-8 minuten leestijd
Het zal je maar gebeuren dat je baas aan je vraagt om een project te gaan trekken of hieraan een belangrijke bijdrage te gaan leveren. Wat is de mores en wat zijn de puzzelstukjes die gelden voor projecten? Je bent goed in je vakgebied – daarom valt het oog op jou – maar van een project doen heb je nog geen kaas gegeten. Hoe pak je dat aan? Dit artikel reikt enige hulp aan voor projectdeelnemers en andere belanghebbenden om zich een beeld te vormen.
preview
Advisering
25 februari 2015
Maarten Beernink
3-4 minuten leestijd
De meeste ondernemers maken prachtige producten, maar worden niet als expert in hun branche gezien. Een van de oplossingen is het op de markt brengen van je eigen boek. Maar er zijn vijf veelgehoorde beren op de weg om NIET met je eigen boek aan de slag te gaan. Maarten Beernink, auteur van het nieuwe handboek Verdienen met uitgeven, inspiratiegids voor je boek in eigen beheer, weerlegt deze bezwaren.
preview
Organisatiekunde
23 februari 2015
Marco Schreurs
3-4 minuten leestijd
In het boekje Een High Performance Organisatie… wat is dat? worden de 35 kenmerken, samengevat in vijf HPO succesfactoren helder en duidelijk voor iedereen beschreven. Een preview op de vijf factoren.
preview
Juridisch
17 februari 2015
Cora Vonk
4-6 minuten leestijd
Toen ik tien jaar geleden met mijn man mijn eerste appartement kocht, liet ik me vooral leiden door het mooie uitzicht en het rondkrijgen van de financiering. In gedachten waren we bezig met kleuren, meubels en de indeling.
preview
IT-management / ICT
16 februari 2015
Peter Kassenaar
2-3 minuten leestijd
In zekere zin is het eenvoudiger dan een paar jaar geleden om webdeveloper te zijn. Tot ongeveer 2010 moest je als ontwikkelaar niet alleen HTML en CSS kennen, maar liefst ook nog interactieve Flash-animaties kunnen ontwerpen, thuis zijn in Silverlight en nu en dan met de QuickTime-plug-in of een van de talloze andere plug-ins filmpjes en 360-graden foto’s op websites plaatsen.
preview
Algemeen management
13 februari 2015
Jeroen Ansink
1-3 minuten leestijd
Peter - Paypal - Thiels boodschap aan startups is luid en duidelijk: werk aan een mini-monopolie door een hoekje van de markt te domineren waarin bijna niemand actief is. Hij schreef er een boek over: Zero to One.
preview
Non-profit
6 februari 2015
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
De accreditatiecommissie eist van elke Hogeschool heldere en controleerbare toetsnormen voor projectwerk zoals presentaties, verslagen en assessments. Jacques Knops, docent aan de faculteit Management & Recht, ontwikkelde een handzaam boekwerk met handige tools. ‘Betrouwbaar en transparant toetsen bevordert de professionaliteit van de docent, de student wordt meer serieus genomen.’
preview
Marketing
3 februari 2015
Marc de Groot
2-3 minuten leestijd
Dat we allemaal meer online shoppen is allang geen nieuws meer. Toch is het zo dat lang niet alle ondernemers het maximale halen uit hun e-commerce activiteiten. Voor de ruim 70.000 webwinkeliers valt dan ook nog een wereld te winnen. Lees om te beginnen deze tien tips van e-commerce expert en auteur van Succes met e-commerce: Marc de Groot.
preview
Marketing
26 januari 2015
Hans van der Klis
3-4 minuten leestijd
De verschijning van het nieuwe boek van Cor Molenaar, Kijken, kijken ... anders kopen, gaat een echt mediaevent worden. Zowel Mediamarkt als De Bijenkorf, twee van de winkels die volgens Molenaar uitstekend inspelen op het veranderende winkelgedrag, geven acte de présence tijdens de persconferentie op 10 februari.
preview
Organisatiekunde
20 januari 2015
Joost van de Griendt
17-24 minuten leestijd
Het faillissement van Fokker in 1996 werd en wordt vaak gezien als een aderlating voor het Nederlandse bedrijfsleven. Joost van de Griendt, auteur van Doorgevlogen - De waarde van ervaring en oud-Fokker medewerker ziet dat genuanceerder. Nooit eerder kwam er zo’n hoeveelheid aan talent en ervaring tegelijk op de arbeidsmarkt. In zijn boek en deze longread laat hij zien wat voor impact dat had.
preview
Internet en social media
19 januari 2015
Corinne Keijzer
3-4 minuten leestijd
De (kleine) ondernemer worstelt nog steeds vaak met Facebook. Toch is een Facebook pagina een mooie aanvulling op overige marketing- en communicatieactiviteiten, mits je doelgroep daar zit natuurlijk, en dus zonde om daar geen gebruik van te maken. Corinne Keijzer deelt een paar simpele tips om meer succes te halen uit je zakelijke Facebook pagina.